Thursday, February 26, 2009

Oameni

Daca ar fi sa adun toti oamenii pe care i-am cunoscut in ultima jumatate de an, cred as avea cate o poveste pentru fiecare sa umplu un caiet de dictando de 1000 de file, si ar avea timp sa faca si colturi. Si as lua fiecare pagina in parte si i-as intoarce colturile. Si poate ca as incepe in fiecare saptamana cate un caiet nou, pentru ca m-ar deranja o pata sau o coperta roasa.

Sunt oameni tristi, oameni care plutesc in parfumul lor si oameni fericiti si frumosi. Si m-am indragostit de o mie de ori, si am uitat la fel de repede. Acum ii am pe toti inramati si pusi la rand pe un perete lung ce nu pare sa se sfarseasca.
De la fiecare dintre ei mi-a ramas cate ceva, cu fiecare dintre ei am impartasit cate ceva.
Mizerie
Povestea pictorului batran si parasit de nevasta, este de departe cea mai putin fericita dintre toate. Isi ineca zilele in alcoolul care i se scurgea balos pe mustatile si barba neingrijite. Sevaletul astepta picturi incepute de multa vreme, dar care nu si-au mai gasit inspiratia in penelul sau. A fost singurul care mi-a starnit mila si m-a facut sa-mi dau seama de mizeria si derizoriul vietii. Orice medalie are un revers, cere absolut un sacrificiu. Tanguielile sale starneau duhori de borhot si totodata deznadejde. Radu Daranga,pictorul nefericit haituit de propriile fantome m-a invatat ca luciditatea nu este neaparat sora cu fericirea,lucurile care au masura sunt si cele care dau masura vietii.
Delicatete
Smaranda Morgovan m-a strans de mana ca o mama. Daca nu ar fi venit troleibuzul 69, probabil ca ar mai fi palavragit vreo jumatate de ora in statie, dupa ce am stat la povesti si taifasuri, asa cum ii place ei sa spuna, intr-o incapere cu un aer aparte de la etajul al treilea al Operei Nationale. Smaranda Morgovan este sufleor la Opera Nationala, este barca de salvare a marilor solisti de opera. Ea le da tonul, ea are grija de regia intrarii lor in scena. Ea, din fosa de sub scena, este "rezumatul" unei piese de opera. Doamna Smaranda m-a invatat ca delicatetea si nobletea nu se gaseste decat in sufletul omului.
Dragoste
Fara indoiala ca definitia este Alexandra si Alec. De la ei am vazut ca acel verset cliseizat deja pe nedrept din Corinteni este cu adevarat posibil in lumea noastra. Ei sunt ceea ce eu nu am vazut pana acum decat in piesele dramatice sau in filme bune de dragoste. Nu stiu inca daca eu pot simti ceea ce ei simt, dar probabil ca, asa cum imi mai spune din cand in cand Alexandra, va veni si vremea mea.
Chipuri
Am vazut ca toata lumea uraste minciuna, dar toata lumea minte. Toata lumea uraste nedreptatea, dar toata lumea este nedreapta.
Curvele sunt cele mai frumoase si interesante. Sunt destepte si stralucitoare, dar nu indeajuns de destepte ca sa mascheze faptul ca sunt curve. Papagalii sunt, normal, colorati si cu un cos cu fructe exotice pe cap. Ei sunt distractivi in sensul pur al cuvantului. Si le plac curvele.

1 comment:

Alexandra Ivan said...

Sa nu incetezi sa crezi, asta e tot "secretul" ;)
O imbratisare calda pentru cuvintele frumoase!